Pages

Saturday, December 20, 2014

Berakhirnya

Alhamdulillah... Setiap permulaan akan tiba saat untuk suatu pengakhiran.. Dan setiap pengakhiran itu juga adalah satu permulaan juga..

Pada 13 Julai 2009 aku memulakan pengajian di Institut Pendidikan Guru Kampus Ilmu Khas, dan berkahir dengan rasminya pada 17 November 2014 lepas. Setelah 5 tahun setengah aku dok dan membesar di IPIK, macam2 kenangan dan pengalaman yang dah aku lalui.. Ada pahit ada manisnya..

Dalam banyak-banyak semester, aku rasa semester akhir yang paling banyak cabaran dan kenangan. Semester tu la jugak yang paling busy.. Banyak peristiwa yang dah berlaku.. Walau apa pun, kehidupan perlu diteruskan.. Masing-masing perlu membawa haluan sendiri. Lagi pun kalau aku dan kawan2 kelas semua dapat posting bidang kami sendiri x kemana pun kami ni. Bidang P.Khas pendengaran ni kecik je.. Alih2 jumpa juga kut dalam meeting ke, kursus ke..

Ada juga peristiwa yang sukar tuk aku lupakan, ia memberi pelbagai rasa dan memori serta pengajaran. Allah Maha Mengetahui.. Manusia merancang, tapi Allah juga merancang. Sebaik-baik perancang adalah Allah.. Siapalah kita ni untuk menolak takdir qada dan qadar Nya.

Semoga ada sinar untuk kebahgiaan di masa akan datang.

 Kawan-kawan yang dah bersama selama hampir 5 setengah tahun ni dah mcm adik beradik. Rapat dan saling menyayangi.. Hope hubungan kita x akan pernah putus. Insya Allah, semoga kita berjumpa lagi











No comments:

 
Images by Freepik