Pages

Wednesday, October 31, 2012

Doa yang diminta

Sebagai manusia biasa, aku memang banyak keinginan, impian, harapan dan cita-cita yg ingin digapai. Tapi x semua itu aku dapat capai tanpa usaha, pengorbanan dan diiringi dengan doa. Allah merindukan doa2 dari hamba2 nya, maka kita sebagai hamba Nya yg kerdil selalu2 lah minta dariNya dan berdoalah kepada Nya.

Kadang2 Allah x terus makbulkan permintaan dan permohonan kita itu. Tapi Allah tunda dahulu dan beri pada masa yg sesuai. Allah mahu kita terus berdoa dan berharap pada Nya. Lambat atau cepat insya Allah, Allah akan makbulkan segala hajat kita itu. Tetapi jika apa yang kita hajati itu tidak dapat kita perolehi, insya Allah, Allah gantikan dengan sesuatu yang lebih baik dan sesuai dengan diri kita. Jadi terus2 kanlah berusaha dan berdoa kepada Allah.

Insya Allah, Allah memakbulkan doa2 kita dengan 3 cara, iaitu:
Allah akan memakbulkan doa kita dengan apa yg kita minta, atau Allah tidak memberikan sesuatu yang kita minta itu tetapi Allah memberikan sesuatu yg lebih baik dan sesuai dengan kita, dan Allah menangguhkan ia kerana kita akan mendapat yg terbaik dan sesuai dengan kehendakNya.

"Ya Allah Ya Tuhanku, aku mohon kepadaMu kabulkanlah segala permohonan dan hajatku. Berilah sesuatu yang kuinginkan itu. Kasihanilah hambaMu ini, ku mohon padaMu Ya Allah.. Kabulkanlah permintaanku itu. Amin Ya Rabbal A'lamin"

2 comments:

Anonymous said...

I think other web site proprietors should take this site as an model, very clean and great user friendly style and design, as well as the content. You're an expert at this stuff!

nidapink90 said...

TQ

 
Images by Freepik