Pages

Wednesday, February 20, 2013

Ada had untuk beli alat tulis guna baucer buku???


Alhamdulillah... dah dapat Baucer Buku 1 Malaysia RM250.. Tapi yg x bestnye ada had pula untuk beli kelengkapan alat tulis.. hanya 20 % dari nilai baucer tu dan kena beli buku dulu baru dapat beli alat tulis.. huhu...sedangkan kami guru2 pelatih amat memerlukan alatan tulis dan kelengkapan lain seperti kertas2, kad2, dan juga bahan2 yang boleh dibuat bahan bantu mengajar.. kalau nilai nye sikit, apa je yang dapat kami beli..

Kebanyakan kawan2 yang dah pergi Popular dan MPH, diorang kata hanya dapat beli barangan alat tulis dengan nilai rm20/rm50 sahaja.. sedangkan kalo nak beli kertas A4 yang 450 helai tu je pun nak dekat rm10.. Nak beli kertas kajang lagi, kertas mahjung, kad2 manila, binding tape, fail2, highliter la, marker2, dan sebagainya.. x cukup kalo sekadar rm20 je dibenarkan.. Sebab harga2 buku untuk kami belajar x banyak dijual di kedai2 buku biasa. Biasanya kami order dari pensyarah atau fotostat modul. Dan harga buku kami x mahal sangat sebab made in Malaysia.

Tapi Alhamdulillah,.. aku dapat jumpa sebuah kedai buku dekat permaisuri yang x hadkan pun untuk beli alatan tulis.. dan x semestinya kena beli buku dulu baru dapat beli alat tulis..Dan akhirnya, aku dapat beli semua alatan tulis dan kelengkapan yang diperlukan dengan nilai RM100 baucer buku :






3 comments:

muhammad said...

aslmkm. sy trjumpa blog awak masa nk cari isu vocher buku. bleh saya tahu nama kedai alat tulis tu?

nidapink90 said...

Kedai pustaka maju, permaisuri. kat kedai buku minerva, jalan TAR pun bg beli apa sja dlm kedai buku tu guna baucer buku.. x de had tertentu.. rasanya MPH dan Popular je kut yg wat had gitu

Unknown said...

nice post...u help me a lot...:)

 
Images by Freepik