Pages

Sunday, April 25, 2010

Salah ku?

Risau memikirkanya,..
Lepas satu, satu plak datang dlm kepala otak aku ni,

Betul ke aku dah wat salah,
Ya, mungkin betul,
tp kdg2 ia diluar kawalan aku,
ia berlaku tanpa disengajakan,

Ada plak yg aku cuba elakkan,
tp macam perkara itu terjadi jugak,
Jadi, macam mane ek,.

Kadg2 susah hati aku dibuatnyer,
ada yg aku cuba selesaikan,
tp seperti susah untuk diselesaikan,

Ada juga yg akhirnya dapat juga
diselesaikan masalah itu,
tapi mengambil masa,

Ada pula kesalahan,
yang mendapat teguran,
terima kasih kerana menegur,
malu rasanya,
tapi itulah yg sebaiknya,
itu tandanya mereka prihtin dan mengmbil berat psl kita.

Tapi ada juga hal,
yg aku rasakan bukan salah aku,
tp tetap dianggap pesalah,..
mengpa???

ya, aku memng xsempurna,
aku memng x baik sgt,
aku sedang belajar,
belajar untuk menjadi manusia yg baik,
belajar untuk perbaiki diri lagi,
belajar untuk memajukan diri lagi,
belajar menambah ilmu pengetahuan lagi,

Aku memng masih byk perlu diajar,
dan diberi sokongan, dorongan,
bantuan dll..

Harap bantulah saya,
bukan hanya bercakap2 blkng, atau
memandang serong kepada saya, dan
sebagainya..

Aku masih belajar dari semua segi,
baik dari akademik,
malah ilmu agama juga..

Pintaku pada semua,
fahamilah aku,
jgn melabelkan dan mentafsirkan aku itu dan begini,
tanpa
mendekatiku,
mengenaliku,
memahami keadaanku,
latar blkng ku,
dan sebagainya,..

TERIMA KASIH
kepada semua...



2 comments:

Nur Ardilla Najwa said...

tiada manusia yang sempurna, tapi kena berusaha utk jadi sempurna, teguran itu maknanya sayang, sayang kamu kerana ALLAH, insyaALLAH, sama-sama lah kita berusaha memperbetulkan yg salah...

nidapink90 said...

ya,.dilla

 
Images by Freepik