Pages

Sunday, April 11, 2010

Kenangan lalu...

Di saat itu, aku berjalan bertemankan saudara ku,
Menyusun langkah satu persatu,
Mengejar masa yang tidak boleh diputar kembali..

Namun tidak jauh di hadapanku,
aku terpandang seseorang yang ku rasa amat kukenali,
Ku pasti itu dia,
Aku kenal dia,
Aku kenal cara langkahnya diatur,
Aku kenal caranya,
ya,..aku pasti.

Aku berasa gementar dan berdebar-debar sekali,
Aku risau akan kehadirannya di situ,
Aku tidak mahu dapat dilihat olehnya,
Aku malu,
dengan apa yg telah ku lakukan dahulu,
Aku gementar,
tidak tahu apa yanag harus,
dilakukan jika bersua dengannya.
aku bersalah padanya.

Di saat itu juga,
Kenangan lalu segera megimbau kembali,
Aku kini yakin dengan apa yang telah kulakukan dahulu,
Semuanya sudah berakhir,
ku tahu keptusan ku itu tepat,
Semuanya hanya menjadi kenangan,

Di waktu lain pula,
aku terjumpa teman yang ku kenal dahulu.
teman di zaman sek ren dahulu,
Ku tak sangka, 
akan berjumpa dengannya lagi,
Aku gembira dan teruja.

Kisah kami dulu manis sekali,
zaman budak2 yg ceria,
ku masih ingt pemberiannya dahulu,
Dia nampaknya makin berseri kini,
tidak comot seperti dahulu,.hehe

Pandangan ku kini,
masih terarah di hadapan,
walau mengingat peristiwa lampau,
aku tidak mahu menoleh lagi,
Aku mahu kejayaan sentiasa ada untuk ku.
Oleh itu,
ku yakin apa yg telah kulakukan,
ku harus atur lagkah seiring dengan 
impianku,..

Semua kisah lalu hanya jadi kenangan,
pedoman dan pengajaran,
kini ku perlu mulakan yg baru,
perlu asahkan kematangan,
agar langkah ku nanti tidak salah dan alpa....

No comments:

 
Images by Freepik