Pages

Wednesday, August 20, 2014

Cara nak hilangkan minyak hitam pada pakaian

 Semalam masa balik kelas, aku tumpang moto kawan aku.
Aku pakai baju tu baru dua kali. Kira baju raya la tu.
Masa nak turun bawah moto, tu tengok2 kain aku termasuk dalam rantai moto tu, hitam banyak melekat.
Aku cepat2 masuk rumah terus basuh dengan sabun mandi, letak vanish. berus, tonyoh, rendam. tak hilang gak..
Aku google tengok ada petua, kata letak marjerin dan gosok sampai hilang.

Aku buka peti ais, nasib baik ada buttercup. Aku letak rata-rata kat semua kesan hitam tu. Lepas tu biar dalam 10 minit. lepastu aku tambah lagi buttercup kat tempat yang kotor tu. sapu rata-rata. Dan gosok, tonyoh..

Lepas tu tengok, makin pudar. Aku pun tambah lagi buttercup dan gosok lagi sampai hilang.

Alhamdulillah.. hilang dah kesan hitam tu. Lepas tu masuk mesin basuh dan basuh macam biasa.

Kalo la tak hilang, bak kata kawan aku, baju tu tinggal kenangan je la.. uwaaa baju raya kot.. baru pakai 2 kali..

hmmm..gambar x de.. masa kejadian tu x terpikir pun nak ambil gambar.. skng dah selamat simpan dlm almari..

Next time, kalau korang lak terkena camtu try la letak marjerin or butter.. Insya Allah..
kita berusaha lahh

No comments:

 
Images by Freepik