Pages

Tuesday, January 15, 2013

SABAR, SABAR DAN SABAR

Aku sedang belajar untuk menjadi seorang muslimah yg lebih mengamalkan sikap bersabar menghadapi semua cabaran dan dugaan dalam kehidupan ini.

Aku sedang cuba untuk jadi lebih penyabar dan redha dengan cabaran kehidupan, dan lebih bersabar menghadapi dengan pelbagai karenah dan sikap manusia yang kadang kala menyakitkan hati dan tidak memahami tugas dan peranan orang lain.

Aku kagum dengan bebrapa orang sahabtku yg memiliki kesabaran yg agak tinggi berbanding dengan diriku. Aku akan cuba jadikan mereka sebagai guru atau contoh yang terdekat.

Tiap masalah dan cabaran dalam sesuatu tugasan itu, cuba hadapi dengan bijak. Jangan terlalu memikirkan hal tersebut hingga mengganggu kerja2 lain. Jika pasti bukan kesalahan aku, maka ignore je lah. Susah nak fahami sikap orang yang  tidak mahu  memahami tanggungjawab dan peranan orang yang lain.



No comments:

 
Images by Freepik