Pages

Sunday, May 5, 2013

Saya sudah.. Anda??

Alhamdulillah dah selamat mengundi SK Bndar Tun Hussien Onn (2), Selangor. Aku beratur selama 1 jam 20 minit di saluran 5 untuk mengundi. Semua aku tengok sabar menunggu. Yang buat aku rasa kagum, ada warga emas yang dah uzur pun datang mengundi dengan berkerusi roda, yang patah kaki pun ada datang dengan bertongkat. Yang x sihat pun datang ditemani teman. Buat aku terfikir masih ramai rakyat di Malaysia ni yang mempunyai rasa tanggungjawab untuk keluar mengundi. Tapi ada juga rakyat yang sihat walafiat, cukup umur yang tak keluar mengundi. Mungkin ada antaranya masih belum daftar mengundi. Kenapa? x susah pun nak daftar, sekarang semuanya dihujung jari anda.

Siapa pun yang akan menang, itu adat lah. Ada menang, ada kalah. Tapi harap2 tampuk kepimpinan yang seterusnya dapat kekalkan keamanan, kesejahtaraan rakyat. Dan lagi bagus kalau kebajikan rakyat makin terpelihara dan kos hidup seperti minyak, tol, dan barang keperluan lain dalam harga yang terkawal.
Tapi terkilan gak sebab dun dan parlimen aku x de parti yang aku nak pangkah. Ada pun 3 parti termasuk calon bebas. So terpaksa juga lah pilih mana yang ada. Harap aku buat keputusan yang betul.



Saya sudah.. Anda??

No comments:

 
Images by Freepik