Pages

Tuesday, May 22, 2012

Berilah petunjuk mu Ya Allah kepada dia dan juga kepadaku


Hari ni aku rasa down sangat sedih sangat, terasa sangat.
Air mataku tumpah hari ini.
Ya Allah, sampai bilakah dugaanmu ini akan diberikan padaku?
Aku mohon kepadamu
beri lah petunjukmu kepada dia,
berilah juga petunjuk kepada diriku..

Jadikanlah aku redha dengan segala ketentuanmu, Ya Allah.
Aku hanya insan yang lemah,
aku tidak mampu menegur dia kerana aku terlalu menghormatinya, menyayanginya.

Ya Allah, 
tolonglah hambamu ini,
berilah petunjukmu dan kesedaran untuk berubah kepada dia,
hanya padamu sahaja lah tempat ku memohon segala pertolongan dan petunjuk.

Dan berikanlah aku
petunjuk untuk menjadi lebih baik, solehah, dan penyabar, Ya Allah.

Ya, aku tahu
aku sepatutnya buangkan segala
pandangan terhadap keburukan dan kelemahannya,
pandanglah segala kebaikan dan ketulusan yg pernah dia lakukan untukku,
tapi aku juga insan biasa yang mempunyai kelemahan hati dan perasaan.
maka,
Ya Allah ,
kau buangkanlah segala kelemahan dan keburukannya dimata dan dihatiku.
Buatlah hanya kebaikan dan pengorbanannya sahaja yang kunampak,.
kadangkala aku telah rasa lelah dan jatuh dengan semua ini.

Berilah kekuatan, semangat, ketabahan, dan kesabaran yg tinggi 
kepadaku Ya Allah.
Sekali lagi ku pohon,
berilah petunjuk dan kesedaran kepada dia Ya Allah,

Hanya padamu ku merayu,
memohon,
dan
meminta.
Aminnn...

Kadangkala semua masalah kita tak perlu diceritakan kepada manusia jika ia boleh membuka aib dan keburukan orang lain. Seolah-olah membuka pekung didada pula. Lagi pun manusia pun ciptaan Allah, apa yang dia boleh buat? Baiklah mengadu kepada Allah yang Maha Mengetahui. Dia lah yang memberikan segala kedukaan dan kegembiraan kepada kita. Maka mengadulah, menangislah kepada Allah. Dia Maha Mendengar dan Maha Mengetahui...

No comments:

 
Images by Freepik